Welcome to our Blog !!!

First of all thank you for visiting our blog.

You''ll find vast of knowledge on welding inspection field especially on different types of non-destructive test.

You;ll also may see courses offered by TWI-ABM SDN BHD and access their web page via this blog.

I hope you earn some knowledge from our blog and you may comment anything regarding our blog.

This blog is a part of our assignment on welding inspection subject.

Credit to Dr. Hazirah Bt Noh.

Reflection By Jon Michael

About me:
 I'm a teacher in training  who takes the teaching route and choose to teach about welding. in this particular blog, I'll be focusing on the subject called Welding Inspection. My part is about explaining the details of Radiography Testing and the Ultrasonic Testing that we collected from the TWI Site visit program. Below is my reflection on the making of this blog
P.S: Have fun while welding






        Sepanjang menyiapkan blog ini, saya telah mempelajari sangat banyak nilai-nilai murni disamping belajar berkenaan pemeriksaan kimpalan. Pada awalnya kami berbahagi tugas mengikut kapasiti dan saya ditugaskan untuk menyiapkan blog bagi bahagian radiography testing serta ultrasonic testing.Tugasan ini merupakan amat susah kerana saya tidak sempat menghadiri lawatan industri yang dapat membantu saya dalam pembuatan blog. Namun dengan tunjuk ajar rakan sekelas, saya dapat belajar kembali dan dapat menulis apa yang telah dikatakan dan diajar semasa latihan industri juga.Di sini saya dapat lihat kerjasama setiap ahli demi memperbaiki kekurangan antara satu sama lain. Selain itu dapat saya lihat sifat kerajinan setiap ahli dalam menyiapkan bahagian masing-masing serta kepada ahli yang sempat melakukan proses touch up kepada blog agar blog  tidak terlalu kosong, walaupun beberapa ahli sedang sibuk dan terpaksa menghantar beberapa bahagian penting pada blog pada saat terakhir. 

Comments